Waar is de zomer gebleven?!
De afgelopen jaren waren allesbehalve gewoon, en je hoofd rond een heel nieuw schooljaar wikkelen kan … veel zijn. Het is belangrijk om de tijd te nemen om terug te kijken op het afgelopen jaar, de uitdagingen te herkennen en de geleerde lessen te herkennen, en die ervaringen op te nemen in de voorbereiding op dit back-to-school-seizoen. En DEN-lid Melinda McCleskey heeft precies dat gedaan.
Terugkijken
De grootste uitdagingen waarmee ik vorig schooljaar werd geconfronteerd, hadden te maken met de vele onbekenden in hoe ik mijn studenten zou lesgeven in verband met de pandemie. Als begaafde verrijkingsleraar geef ik les aan een kleine populatie van studenten die als hoogbegaafd zijn geïdentificeerd en sommige studenten die als twee keer uitzonderlijk zijn geïdentificeerd (studenten met autisme en/of ADHD en hoogbegaafdheid). Veel van mijn studenten met dubbele bijzonderheden hebben baat bij meer dan alleen academisch onderwijs.
We begonnen het schooljaar met volledige veiligheidsmaatregelen, hoewel we nog steeds persoonlijk lesgeven, maar volledig gemaskeerd en met beperkte interacties. Ik werd uitgedaagd om lessen te ontwerpen en op te nemen die samenwerking aanmoedigden door middel van projectgebaseerd leren. Maar deze moesten ook worden bereikt met sociale afstand en de flexibiliteit van virtueel leren voor studenten in quarantaine.
Navigeren door uitdagingen en verandering
De sleutel tot het omgaan met deze uitdagingen was actief luisteren naar mijn studenten en hun families terwijl ze hun zorgen en doelen deelden. Als hun begaafde leraar heb ik gewerkt aan het creëren van een veilige ruimte voor sociaal-emotioneel leren om deze studenten te helpen zich op hun gemak te voelen bij het delen van hun worsteling om bij hun leeftijdsgenoten te passen en samen te werken om oplossingen en gezonde manieren te ontwikkelen om hun zelfvertrouwen op te bouwen, zowel in de hoogbegaafde omgeving als in het gewone klaslokaal.
Mijn studenten, hun families en ik werkten samen om positieve oplossingen te creëren om aan de behoeften van studenten zowel van binnenuit te voldoen en buiten de klas. Hoe moeilijk de pandemie ook is geweest, het heeft me echt geholpen om relaties op te bouwen met de families van mijn studenten omdat we constant met elkaar in contact stonden.
Voorwaarts & Omhoog!
Dit schooljaar kijk ik ernaar uit om positieve, impactvolle SEL en moedig mijn studenten aan om echte connecties te maken, zoals het opbouwen van financiële geletterdheid door middel van DE’s fin-verlichte bronnen en aanpasbare activiteiten en deelnemen aan Het beursspel. Ik kijk er ook naar uit om door te gaan met het opbouwen van positieve familie- en gemeenschapsbanden met mijn studenten en hun families terwijl we aan een nieuw schooljaar beginnen – een jaar waarin we de mogelijkheid hebben voor gezinnen om opnieuw studenten op de campus te bezoeken en hun leerervaringen te delen met hun families uit de eerste hand.
Melinda McCleskey, M.Edis een Gifted and Talented (TAG) leraar voor Galvez Primary, Lake Elementary en Bullion Primary in Louisiana, evenals een gewaardeerd lid van onze DEN-gemeenschap. Mindy is ook een Teacher Leader Advisor en Coastal Fellow bij het Louisiana Department of Education, en werkt graag samen met docenten uit de hele staat. Lees meer >
Vind meer tips en verhalen van de DEN in onze Community Stories!
Lees verder
Het bericht Terug naar school voorbereiden verscheen eerst op Discovery Education Blog.