Als u relevant wilt blijven in uw branche, moet u voortdurend nadenken over de waarde die u biedt als eenmanszaak. Heb je de expertise die nodig is om je werk te doen, en doe je het goed – beter dan bijna alle anderen? Je moet er ook voor zorgen dat je je vaardigheden ontwikkelt, zodat je niet achterop raakt en eruit wordt geduwd door iemand die meer gekwalificeerd is. Maar welke vaardigheden zijn het meest waardevol (en gevraagd)?
We hebben onze leidinggevenden onlangs gevraagd wat de beste vaardigheden in hun branche op dit moment zijn, zodat u een concurrentievoordeel kunt behalen.
Hier zijn hun reacties…
Percy Leon, Digital Media Content Executive
Afbeelding van Bigstock
De meest populaire vaardigheden op dit moment in mijn branche is het maken van professionele inhoud. Dit komt omdat werkgevers steeds vaker op zoek zijn naar mensen die hoogwaardige inhoud kunnen produceren die boeiend en informatief is.
Er is veel vraag naar makers van inhoud die consistent geweldig werk kunnen produceren, omdat ze bedrijven kunnen helpen een breder publiek te bereiken en een sterke online aanwezigheid op te bouwen.
Bovendien hebben professionele makers van inhoud vaak een diep begrip van hun branche en zijn ze op de hoogte van de nieuwste trends. Dit maakt ze waardevolle activa voor elk bedrijf, omdat ze inzichten kunnen bieden waarvan andere werknemers zich misschien niet bewust zijn.
Voor makers van inhoud gaat het vermogen om geweldig werk te produceren vaak gepaard met een gevoel van voldoening en voldoening. Dit komt omdat ze hun vaardigheden kunnen gebruiken om een positieve impact op de wereld te hebben. Bovendien voelen veel makers van inhoud een diep gevoel van verbondenheid met hun publiek en genieten ze ervan om contact te maken met mensen van over de hele wereld.
Ten slotte kunnen makers bij het maken van inhoud vaak vanuit huis werken, wat hen meer flexibiliteit en vrijheid geeft als het gaat om planning en gezinsleven. Om al deze redenen is het creëren van professionele inhoud een zeer gewilde vaardigheid op de huidige arbeidsmarkt.
Percy Leon is een producent van digitale media-inhoud, gespecialiseerd in educatieve technologie en entertainment. Hij is geïnteresseerd in web3, metaverse en het gebruik van virtual reality voor het vertellen van verhalen.
Lisa Perry, Global Marketing Executive
Afbeelding van Bigstock
Als je al een tijdje in de marketing zit, weet je dat marketeers zichzelf voortdurend opnieuw uitvinden om ervoor te zorgen dat er veel vraag naar is. Hier zijn drie marketingvaardigheden waar nu veel vraag naar is:
Digitale marketing: De helft van de top 10 vacatures op LinkedIn bevindt zich in de digitale ruimte. Het bestaan van digitale marketing is gericht op bedrijfsgroei, waaronder het stimuleren van merkbekendheid, het promoten van producten/diensten, het creëren van klantleads, het stimuleren van conversies en het verzekeren van ROI.
Analytisch denken: Het is uw vermogen om logisch te redeneren, weloverwogen beslissingen te nemen en problemen op te lossen. Bent u in staat om de impact van uw werk te beoordelen (oftewel, werkt deze campagne?) en dienovereenkomstig aan te passen? Kun jij markttrends vinden en deze vertalen naar beknopte, bruikbare inzichten?
Sterke communicatievaardigheden: Voor succesvolle marketingcommunicatie moet u uw publiek begrijpen, communiceren op een manier die zinvolle gesprekken aanmoedigt en de optimale combinatie van platforms bepalen die betrokkenheid stimuleren. Als het goed wordt gedaan, kan uw merk meer naamsbekendheid, leads en conversies genereren.
Lisa Perry helpt bedrijven leiderschapsmerken op te bouwen, loyale klanten te stimuleren en winstgevendheid te leveren. Ze doet dit door middel van een proces dat merken bouwt waar consumenten van houden. Haar doel is om bedrijven te helpen hun merken te ontwikkelen, te gelde te maken en te laten groeien.
Sarita Kincaid, Tech Media Executive
Afbeelding van Bigstock
De arbeidsmarkt wordt competitiever voor professionals op het gebied van bedrijfscommunicatie, dus met welke vaardigheid zullen kandidaten zich in 2022 onderscheiden van het veld? Het is niet het vermogen om artikelen te pitchen en in de media te plaatsen, om bekendheid te vergroten via sociale media, of om succesvolle campagnes voor merkvoorkeur te creëren en aan te sturen – die vaardigheden zijn belangrijk.
De belangrijkste onderscheidende factor waardoor communicatiekandidaten opvallen bij werkgevers, is het vermogen om bevindingen uit gegevens te verzamelen, te interpreteren en ernaar te handelen. Maar wat hebben data te maken met public relations, analistenrelaties en werknemersrelaties? Alles!
Slimme communicatieprofessionals maken gebruik van gegevens die zijn gegenereerd met AI-compatibele software om sentimentanalyse te bepalen, analyses te gebruiken om de waarschijnlijkheid van artikel- en rapportplaatsing te bepalen, uitgaande programma’s te koppelen aan ROI/inkomsten, crisiscommunicatietaal te testen en woordvoerders te coachen.
Als u kunt aantonen hoe u gegevens hebt gebruikt om meetbare resultaten en ROI/inkomsten te genereren, zal elke communicatieprofessional zich onderscheiden in een zeer competitieve arbeidsmarkt.
Sarita Kincaid is een tech media executive met een bewezen vermogen om bekroonde programma’s te bouwen en te laten groeien. Ze brengt een datagedreven benadering van influencer-relaties met een focus op het ontwikkelen van sterke merkadvocaten en het afstemmen ervan op verkoopprogramma’s.
Wat zijn momenteel de meest populaire vaardigheden in uw branche? Doe mee met het gesprek binnen Het Executive-programma van Work It Daily.
Van uw site-artikelen
Gerelateerde artikelen op internet