Terwijl we op onze tenen staan te leren hoe we vreedzaam kunnen samenleven met COVID-19 en de nieuwe vereiste protocollen, mogen we de cruciale lessen die we de afgelopen twee jaar hebben geleerd niet de rug toekeren. Pivot was het modewoord tijdens de eerste maanden, en pivot deden we. De sprong naar online training met weinig middelen, weinig knowhow en een slordige mentaliteit om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, werd met veel waardering ontvangen. Een beetje vooruitspoelen, en je voelt dat de “goed genoeg”-mentaliteit verdwenen is, en de gezondheids- en bewegingsprofessionals die het goed doen, zijn degenen die meer deden dan alleen draaien – ze innoveerden.
Innovatie is geen nieuw concept, maar misschien heb je er nog niet over na hoeven denken. Omgaan met de status-quo was eenvoudiger voordat de hele wereld op zijn kop stond. En laten we eerlijk zijn, onze industrie liet ons niet per se in het stof achter als we doorgingen met het verpakken en leveren van onze producten en diensten op dezelfde oude manier. We waren als een comfortabele broek die onze klanten bereid waren aan te trekken omdat ze pasten, wisten wat ze ermee moesten dragen, en aankleden via de weg van de minste weerstand was de meest eenvoudige manier om de klus te klaren.
Tegenwoordig hebben onze klanten echter veel opties. En hoewel ik er zeker van ben dat velen van hen loyaal zullen blijven aan de beproefde relaties die we zo hard hebben opgebouwd en onderhouden, is het in ons eigen belang om opnieuw te bekijken wat innovatie is en waarom het nodig is.
Consistente innovatie is het geheim van succes. Maar als je net als veel mensen bent, heb je last van innovatie-intimidatie. Velen stellen innovatie gelijk aan enorme verandering, wat belangrijk, eng en uitdagend klinkt als solopreneur. Hoewel het waar is dat innovatie kan lood om te veranderen, is het beter om te leunen op de natuurlijke veranderingen die zullen (en zouden moeten) plaatsvinden en deze proactief te beheren.
Innovatie is per definitie een nieuw idee, een nieuwe methode of een nieuw apparaat. Maar het is een misvatting dat het bedenken van deze innovatie genie vereist, een lange periode van eenzaamheid zonder apparaten in een afgelegen hut, of tonnen investeringsgeld om iets nieuws te proberen. Er is een eenvoudig model om constante innovatie mogelijk te maken, zelfs als onafhankelijke gezondheids- en bewegingsprofessional. Indien begrepen en geïmplementeerd, zullen deze stappen u helpen u te concentreren op het toewijzen van uw energie, tijd en middelen om de komende jaren relevant te blijven, ongeacht de uitdagingen die de pandemie of een nieuwe crisis voor ons stelt!
Hier zijn drie activiteiten die u prioriteit moet geven om te innoveren. Elk is even belangrijk, en hoewel u ze niet allemaal wekelijks of zelfs maandelijks hoeft te doen, moet u plannen maken om regelmatig elke horizon te overwegen en ermee bezig te zijn.
Herhalen
Een deel van innovatie is het blijven aanpassen van wat u aanbiedt. Op basis van feedback van klanten, trends in de branche of zelfidentificerende hiaten in wat u momenteel aanbiedt, kunt u geleidelijk aan doen wat u doet en het verbeteren. Iteratie moet een zijn constante in uw bedrijf. Blijf op de hoogte van wat werkt, ideeën voor het upgraden, evolueren of anderszins verbeteren van wat je doet, en plan om het in actie te brengen. Permanente educatie kan helpen op dit gebied van innovatie.
Verwijderen
Het stopzetten van onderdelen van uw bedrijf is vaak een over het hoofd gezien onderdeel van innovatie. Je moet constant kijken naar wat je doet en evalueren wat niet werken, een goed rendement op uw (emotionele) investering geven of het gewenste resultaat behalen. Dan – hier is het moeilijkste – doe het weg. Dit hoeft niet altijd een product te zijn; het kan ook een proces, systeem, marketingplan of wekelijkse to-do zijn die al veel te lang op je lijst staat. Dingen verwijderen is de moeilijkste deel en het is normaal om ermee te worstelen. Maar als je je bedrijf naar voren leunt, ontstaat er ruimte voor de iteratie en de generatie.
genereren
Ten slotte zul je op een gegeven moment iets totaal moeten creëren nieuwe. Niet zomaar een nieuw programma of pakket (dit is iteratie), maar een nieuwe manier om uw business te benaderen. Dit is niet iets dat in een kwartaal of zelfs een jaar gebeurt. Generatie duurt meerdere jaren, maar moet nu worden gestart om het te realiseren. Stel dat je constant bezig bent met herhalen en elimineren, houd je vinger aan de pols van wat er in de industrie gebeurt voorbij uw geografische gebied, en aandacht besteden aan de wereld in het algemeen. In dat geval ga je groter denken (waarschijnlijk doe je dit al). In plaats van jezelf te stressen en jezelf onder druk te zetten om nu te kapitaliseren, begin je te experimenteren met de nieuwe. Je formuleert een hypothese, doet een klein experiment de wereld in en kijkt wat je terugkrijgt. Als het werkt, doe het dan nog een keer. Als het niet werkt, pas dan één variabele tegelijk aan en kijk hoe het gaat. Voor je het weet, ga je in de richting van een grote doorbraak.
Dit alles is niet mogelijk als u niet de tijd neemt om AAN uw bedrijf te werken, niet alleen IN uw bedrijf. Geen van de drie innovatie-ingrediënten zal op magische wijze plaatsvinden tussen klanten of klassen, en ze hebben tijd nodig om diepgaand te werken; gedachte, reflectie, contemplatie en actie. Door een persoonlijk productiviteitsplan te maken, kunt u prioriteiten stellen bij het consequent herhalen en elimineren, waardoor het genereren mogelijk wordt.
Vond je deze inhoud leuk en ben je geïnteresseerd in meer? Bent u een ACE-gecertificeerde professional? Bekijk onze nieuwe professionele bron, ACE Pro Compass, een centrum van exclusief samengestelde bedrijfs- en carrièregerelateerde inhoud waar je een pad naar keuze navigeert, kansen verkent en tools ontdekt om je carrière in de gezondheids- en bewegingsindustrie op te bouwen en aan te passen .